Curs dedicat tuturor categoriilor de personal care interacţionează cu beneficiari cu/fără probleme de comportament

Dată: 7-9 decembrie 2016| Locaţie: Direcţia de Servicii Sociale Braşov | Avizări: CNASR (12 credite); CPR (40 credite)

Obiective:

  • adaptarea stilului de relaţionare în funcţie de caracteristicile beneficiarului;
  • utilizarea elementelor stilului de comunicare colaborativ;
  • exersarea diferitelor tipuri de răspuns empatic;
  • familiarizarea cu interviul motivaţional;
  • cunoaşterea stadiilor, proceselor şi nivelelor schimbării în relaţia cu beneficiarul;
  • adaptarea intervenţiei la stadiul schimbării în care se află beneficiarul;
  • exersarea unor modalităţi constructive de de-escaladare a conflictului;
  • utilizarea unor intervenţii de remediere a unei alianţe rupte;
  • cunoaşterea şi înţelegerea empatică a tipurilor, funcţiilor şi motivaţiilor comportamentelor de natura agresivă ale beneficiarilor de servicii psiho-sociale;
  • înţelegerea propriilor reacţii disfuncţionale faţă de comportamentele agresive ale beneficiarilor;
  • deprinderea unor abordări funcţionale şi eficiente faţă de comportamentele agresive, în scopul creşterii calităţii comunicării şi relaţionării cu beneficiarii.

Tematică:

  • adaptarea la beneficiar în funcţie de stilul compliant/sfidător, stadiul de schimbare, stilul de coping (internalizare/externalizare), aşteptări, stilul de ataşament
  • manifestări comportamentale de natură agresivă
  • abordarea multi-level a reacţiilor de natură agresivă
  • luarea în considerare a efectului secundar al medicaţiei pentru diferite afecţiuni, a efectului tulburării psihice asupra comportamentului şi a altor factori biologici
  • rolul convingerilor despre beneficiari şi tipologia problemelor cu care se confruntă în apariţia şi menţinerea reacţiilor neadecvate faţă de comportamentele agresive
  • rolul mecanismelor de întărire negativă în menţinerea unor cicluri nefuncţionale în comunicarea şi relaţionarea cu beneficiarii serviciilor psiho-sociale
  • modalităţi de de-escaladare a agresivităţii, pentru menţinerea siguranţei personale
  • răspunsul empatic al profesionistului; tipuri de răspuns empatic
  • alegerea/construirea unui răspuns empatic pentru o situaţie dată
  • greşeli frecvente în oferirea de răspuns empatic
  • consens şi colaborare în relaţia cu beneficiarii
  • comportamente contraindicate dn partea practicienilor
  • negocierea în stabilirea scopurilor şi sarcinilor
  • asertivitate, feedback şi responsabilizare în colaborarea cu beneficiarul
  • utilizarea unor paşi din interviul motivaţional pentru stabilirea unor scopuri şi sarcini comune şi colaborare
  • adaptarea la stadiul schimbării în care se află beneficiarul
  • modelul escaladării conflictului în relaţia cu beneficiarii cu comportament dificil
  • gestionarea personalităţii şi patologiei beneficiarului, dar şi a vulnerabilităţilor practicianului
  • explorarea empatică a propriilor reacţii posibile în situaţii conflictuale
  • toleranţa la conflict – aversiunea sau propensiunea personală faţă de conflict
  • stiluri de abordare a conflictului
  • reguli de de-escaladare a conflictelor în relaţia cu beneficiarii
  • menţinerea unei alianţe de lucru eficiente cu beneficiarii
  • tipuri de rupturi ale alianţei
  • repararea unei rupturi a alianţei

Abordare predominant aplicativă!

Pachet fără cazare: 650 lei/persoană

Pachet cu cazare: include 3 nopţi de cazare (1 loc în cameră dublă) şi toate mesele incluse: 920 lei/persoană

Înscriere până în: 30 noiembrie 2016

Va rugam sa trimiteti Fisa de inscriere completata si dovada achitarii taxei de participare* pe email la contact@cisimprove.ro.
* Taxa de participare se achita în contul asociatiei.
DATE DE CONT:
Cont IBAN: RO79 BTRL 05801205 D09908XX
Banca: BANCA TRANSILVANIA
Beneficiar: Asociatia Centrul pentru Initiative Sociale IMPROVE
Cod de identificare fiscala: 29299670
Sediu social: Soseaua Sibiului nr. 29, ap. 3, Medias, jud. Sibiu

Va asteptam cu drag!

Pentru informatii suplimentare, va stam la dispozitie!
Persoana de contact: Magda VLADUT
Telefon: 0744 668 536
Email: contact@cisimprove.ro
Web: www.cisimprove.ro

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.